הרב ירוסלבסקי: לתמוך במי שמתחייב לשבת רק עם הימין

    ארי וידר 2 Comment on הרב ירוסלבסקי: לתמוך במי שמתחייב לשבת רק עם הימין
    14:54
    16.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on ד"ר סירקיס-בנק סופדת לאדמו"ר זצ"ל: "מורה הדרך שלי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד מבכירי רבניה של חב"ד כיום, מזכיר בית דין רבני חב"ד הרב יהודה ירוסלבסקי קורא לחסידי חב"ד להצביע אך ורק למפלגה שתצהיר כי תתמוך רק בממשלת ימין.

    בראיון שהעניק לעיתון כפר חב"ד ואשר יראה אור מחר, אומר הרב ירוסלבסקי כי חסידי חב"ד אינם קולות צפים וכי ברור שחסידי חב"ד יצביעו כפי הוראות הרבי.

    הרב ירוסלבסקי מסביר כי הרבי הורה להצביע למפלגה החרדית ביותר, וכזו שתשמור על שלושת השלמויות, העם, הארץ והתורה, ומפתיע כאשר הוא מצהיר בצורה חד משמעית כי חסידי חב"ד יצביעו אך ורק למפלגה שתצהיר כי תתמוך בממשלת ימין.

    "מדובר באתגר עבור מפלגת יהדות התורה בפרט" מסביר לאתר 'קול חי' גורם בחסידות חב"ד "ברקע יש כל מיני דיבורים שאולי יהדות התורה תתמוך בממשלת שמאל. אם ביהדות התורה רוצים לזכות בקולות חב"ד הם חייבים להצהיר על תמיכה בממשלת ימין, בטח לאחר הדברים הברורים שאומר הרב ירוסלבסקי" הוא אומר.

    גורם בכיר נוסף בחסידות חב"ד אמר לאתר 'קול חי': "מי שייהנה בעיקר מההצהרות הללו של הרב כנראה תהיה מפלגתו של אלי ישי, שהיא גם חרדית וגם הצהירה שתתמוך בממשלת ימין".

    בנוסף קרא הרב ירוסלבסקי בראיון לעסקני ואנשי חב"ד שלא לארח מפגשים או אירועים פוליטיים במוסדות חב"ד. כן הוא קרא למנהיגי המפלגות לחדול מלבקר במוסדות וריכוזי חב"ד בתקופת הבחירות. "חב"ד לא מתערבת בבחירות" הסביר הרב.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שאלת תם: האם חב"ד אינם חלק מהציבור החרדי? הם אינם זקוקים לתתי"ם, ישיבות, בתיכנ"ס, מקוואות? לומדי התורה שלהם אינם זקוקים לפטור מהגיוס? מי ידאג לכל אלו? "מפלגות הימין"? נתניהו? בנט? ליברמן? קשה להאמין שיהודים יראים ושלמים כאנשי חב"ד יעדיפו קראוון בשומרון על כל קיום התורה!
      אבל עצם הענין מוזר ומשונה. קשה להבין את הנאיביות של אנשים אלו. מישהו באמת מאמין שיש אפשרות של ממשלת ימין שלא תחזיר שטחים? האם יש בר דעת שאינו רואה שאין כמעט הבדל בנושאים מדיניים בין כל המפלגות? האם היתה אי פעם ממשלת ימין שלא נכנעה ללחץ אמריקאי, ובעיקר למציאות בשטח?
      והרי לא מדובר כלל בממשלת מרזל ובן ארי, אלא במקרה הטוב ממשלת נתניהו, בנט וליברמן, והרי אלו אינם לא אנשי ימין ולא אנשי שמאל, אלא אנשי עצמם ותאוות שלטונם, וללא ספק, שכשתגיע שעת הכרעה, לא יוותר בנט על כסאו (כפי שלא ויתרה המפד"ל ההיסטורית מעולם), ובודאי לא נתניהו וליברמן!
      ובשביל דמיון הזוי שתהיה מציאות כל שהיא של אי החזרת שטחים, יבואו יהודים יראים ושלמים להצביע לליכוד ר"ל? לבית היהודי? או למפלגת הציונות הדתית החדשה "יחד"?
      לזה התכוון הרבי זיע"א כשאמר "המפלגה החרדית ביותר"? לליכוד? לבנט? ליחד?, והלא ברור לכל בר דעת שהתכוון ליהדות התורה בלבד!

    2. 1

      אני ממש בהלם מהסיפור הזה למה לקחתם אתם חסידי חב"ד את שלמות הארץ עד הסוף ולא את שלמות התורה עד הסוף מי המפלגה שדואגת לשלמות התורה עד הסוף האם יחד או ג' ושס
      הרי הרבי אמר המפלגה היותר חרדית האם זה יחד אוג' ושס למי הרבי היה מתייחס כחרדי למזרחי וכל מה שמייצגת יחד או לאדמורים ורבנים חרדיים

      ברור לכל בן דעת שאם הרבי היה עומד בפני דילמה כזו היה בוחר את ג' או שס ולא את ישי